Pure Vietnam Beauty & Spa Nha Trang Blog

This blog is primarily used to showcase some of the community work we do in and around Nha Trang. Thanks to our staff and customers who help make this happen. We will also from time to time, post some of the great street food available in Nha Trang as well as a few off the tourist map places to go.

Michelle visits Tu Bong orphanage September 2016

(Tiếng Việt bên dưới)
I took Michelle up to the orphanage. Michelle contacted me because some friends of hers had been to the orphanage previously when they were in Nha Trang. We went up and back by bus. We were able to spend some wonderful time with the children. Hieu is standing by herself but not confident enough to walk. Hau and Hien are standing but still have wobbly legs, Phuc is getting more exercises and seems to be much happier now. The twins are standing but not as strong as Hau and Hien with their legs. All the babies love the drums. They bang and play them maybe not relaxing for everyone else but they have so much fun doing it, it is wonderful to see. The babies are getting so big, rolling, smiling, and sucking on their hands. The weather was rainy and much cooler so it was very comfortable and all the children seemed to be taking advantage of it and having longer naps. It was a shame it was such a short visit but it is always wonderful to watch new people fall in love with the children.


Tôi đưa Michelle đến trại trẻ mồ côi. Michelle đã liên lạc với tôi bởi vì một số bạn bè của cô đã đến trại trẻ cách đây không lâu khi họ ghé thăm Nha Trang. Chúng tôi đi và về đều bằng xe buýt. Chúng tôi đã có những khoảng thời gian đáng nhớ đầy thú vị với những đứa trẻ. Hiếu giờ đây đã có thể tự đúng lên nhưng em vẫn chưa đủ tự tin để bước những bước đầu tiên. Hậu và Hiền đang đứng nhưng chân 2 em vẫn rất loạng choạn, không vững. Phúc nhận được nhiều bài tập vận động hơn và có vẻ giờ đây em đã vui vẻ hơn rất nhiều. Cặp song sinh cũng đã bắt đầu đứng nhưng đôi chân các em không mạnh như Hậu và Hiền. Tất cả các em đều rất thích chơi trống. Các em tranh nhau đánh trống và không hề theo một âm điệu nào nhưng chính điều đó đã tạo ra niềm vui mới cho các em, không gì hạnh phúc bằng nhìn thấy các em khỏe mạnh, vui chơi mỗi ngày. Ba đứa trẻ nhỏ nhất có vẻ lớn hơn, các em rất thích lật người, mỉm cười, và mút những ngón tay bé nhỏ của chúng. Mùa này trời bắt đầu chuyển mưa và thời tiết dường như mát mẻ hơn vì vậy mà tất cả các em đã có những giấc ngủ trưa lâu hơn. Thật là đáng tiếc khi đó chỉ là một chuyến thăm ngắn ngủi nhưng đó luôn luôn là một điều tuyệt vời khi được nhìn thấy mọi người đến thăm trại trẻ và dành cho các em tình yêu thương vô bờ bến

    
 

Pure Vietnam Beauty and Spa & Charity work on Sept...
Pure Vietnam Beauty and Spa Charity work October 2...
 

Comments

No comments made yet. Be the first to submit a comment
Already Registered? Login Here
Guest
Friday, 26 April 2024