Pure Vietnam Beauty & Spa Nha Trang Blog

This blog is primarily used to showcase some of the community work we do in and around Nha Trang. Thanks to our staff and customers who help make this happen. We will also from time to time, post some of the great street food available in Nha Trang as well as a few off the tourist map places to go.

Pure Vietnam Beauty and Spa Charity work October 2016

 

(Tiếng Việt bên dưới)

We went up to the orphanage for two days with a group of friends and had a fantastic time. It was wonderful to go and spend time with everyone after the busy time with our dinner at Skylight.
Maureen, her sister in law Tracey Lowe, Thương Phan, Hola Nhân (friends of Maureen's), Eva Llinas (who I met at the Skylight dinner), Trang and I all went by bus. It is a great way to see the scenery and also have the time to chat a bit.
The weather was great. Not too hot and we were able to visit the temple and look around the beautiful grounds without being too uncomfortable. Unfortunately Thương Phan and Hola Nhân had to come back the same day but the rest of us stayed overnight.
They did get to spend time with the children and have a look around. Maureen, Tracey and Eva were able to meditate that night with the monks on top of the Temple. The monks provided them with their own little tent so they wouldn't be bothered by mosquitos.
All the children are growing some fast. Tai is now 0.5kg heavier than Hieu. Trong and Duc are looking more and more alike. The babies are rolling, laughing and getting so big. Even Phuc seemed to be getting a little bigger. He is stretching more and seems to have better movement with his arms and legs. The twins seem to be smiling more and playing more not sitting back watching as much. Hau is still in love with his drums and Hien is crawling everywhere at a million miles an hour. Of course the big thing was Hieu walked for the first time. She has taken one or two steps and fallen but this time she actually took a lot of steps. I was lucky enough to get it on video. Everyone was very excited and there was lots of celebrations after, a very happy time.
 
Chúng tôi đã đi đến trại trẻ mồ côi trong hai ngày với một nhóm bạn và đã có một khoảng thời gian đáng nhớ ở đây. Thật là tuyệt vời khi được đi tham quan và dành thời gian cho những đứa trẻ sau thời gian bận rộn với buổi tiệc quyên góp từ thiện của chúng tôi tại Skylight. Maureen cùng em chồng Tracey Lowe, Thương Phan, Hola Nhân (bạn bè của Maureen), Eva Llinas (người tôi đã gặp tại bữa tiệc ở Skylight), Trang và tôi cùng lên xe buýt để ra đó. Đó là một cách hay để vừa có thể ngắm phong cảnh bên đường vừa có thời gian để chúng tôi trò chuyện với nhau.
Thời tiết rất đẹp, không quá nóng và chúng tôi có thể đi thăm chùa và ngắm nhìn cảnh đẹp xung quanh mà không quá khó chịu. Thật không may Thương Phan và Hola Nhân đã phải quay về trong ngày hôm đó nhưng những người còn lại đã ngủ lại qua đêm tại trại trẻ.
Họ đã có những khoảng thời gian chơi với các em và cũng có một cái nhìn toàn cảnh về nơi đây. Maureen, Tracey và Eva đã ngồi thiền vào buổi tối đó với các nhà sư trên đỉnh của ngôi chùa. Các nhà sư đã cung cấp cho họ những lều nhỏ vì vậy họ không bị làm phiền bởi những con muỗi.
Tất cả các em đang phát triển tương đối nhanh. Tài hiện đang nặng hơn Hiếu 0.5kg. Trọng và Đức ngày càng giống nhau hơn. Những đứa trẻ nhỏ nhất đang lật người, cười và trông chúng bụ bẫm hơn rất nhiều. Thậm chí ngay cả Phúc cũng lớn hơn một chút. Em kéo thẳng người hơn và dường như những cử động với cánh tay và chân của em cũng tốt hơn. Cặp sinh đôi dường như cười nhiều hơn và chơi nhiều hơn chứ không chỉ ngồi xem như trước nữa.

  

Michelle visits Tu Bong orphanage September 2016
Wilson Agency helps Tu Bong Orphanage
 

Comments

No comments made yet. Be the first to submit a comment
Already Registered? Login Here
Guest
Friday, 19 April 2024