Pure Vietnam Beauty & Spa Nha Trang Blog

This blog is primarily used to showcase some of the community work we do in and around Nha Trang. Thanks to our staff and customers who help make this happen. We will also from time to time, post some of the great street food available in Nha Trang as well as a few off the tourist map places to go.

Pure Vietnam Beauty and Spa & Charity work on September 2016

(tiếng Việt bên dưới)

It has been so hot this month. The babies are growing quickly but everyone has heat rashes making it uncomfortable for all the babies.
Tai, Trong and Duc (the three youngest babies) have all started to roll over. In the last two weeks they have all put on so much weight. They are getting so big and strong. They have become fascinated with their hands and feet.
Phuc is starting to stretch a little more. He now lies on his side for a short time propped up with a pillow and seems to love it. One of our visitors Stephen showed me some more exercises to do with him and I hope this will help.
Hau, Hien and Hieu are all standing up. They pull themselves up but as yet no one has walked. Hieu is standing without holding on to anything. Someone gave them some toy drums and this is the favorite thing to play with at the moment. All five of them, including the twins are all trying to play with the drums at once, unfortunately sometimes some heads or hands get in the way. It makes for some entertaining listening. It’s amazing how well they share. No crying if someone takes something from them they just let them.
Costs for this month:
10 packets of wipes = 250 000
Step 1, 12 cans = 3 600 000
Step 2, 15 cans = 4 350 000
Step 3, 4 cans = 880 000
1 box of fresh milk = 340 000
Total = 9 420 000
Unfortunately these are monthly costs and we need to raise more money to meet these ongoing costs.
There are a few ways you can help me.
Obviously donating is one way and raising awareness is another by sharing on your FaceBook page and telling others about this.

Tháng vừa rồi đã rất nóng cho các em, các em vẫn lớn nhanh nhưng lại bị rôm xảy làm cảm thấy khó chịu.
Tài, Trọng, Đức (ba em bé nhỏ nhất) đã bắt đầu biết lật. Kể từ hai tuần trước đến nay cả ba em đều bụ bẫm lên trông thấy (trộm vía). Các em lớn nhanh và cứng cáp hơn rất nhiều. Những bàn tay và bàn chân của các em trông thật là “bắt mắt”.
Phúc đã bắt đầu tập vươn người tuy chỉ có một ít thôi. Phúc bây giờ em nằm nghiên được và có chiếc gối đỡ phía sau lưng em, em thích được nằm tư thế này. Một trong những vị khách của tôi, Stephen đã chỉ cho tôi tập các động tác bổ trợ cho em, hi vọng rằng các bài tập này sẽ có hiệu quả đến em.
Hậu, Hiền, và Hiếu bây giờ đã biết đứng. Chúng bắt đầu đẩy nhau nhưng chưa đứa nào biết đi. Hiếu em tự có thể đứng vững được. Các cô trông trẻ đã đưa các em bộ đồ chơi đánh trống và ngày nào mấy đứa nhỏ cũng gõ như hề không biết chán. Tất cả là 3 đứa thêm hai anh em nhà sinh đôi, cùng nhau đập trống cùng lúc, thỉnh thoảng đứa này vô tình đập vào đầu hoặc tay đứa kia. Cả nhà nghe tiếng trống đều thấy vui tai, sẽ không có tiếng khóc nếu như không ai lấy đi mấy cái dùi trống của mấy đứa nhỏ và cứ để cho mấy đứa đập thỏa mái.
Chi phí cho tháng 9.
10 khăn giấy = 250 000
0-6 tháng tuổi 12 hộp = 3 600 000
6-13 tháng tuổi 15 hộp = 4 350 000
Trên 12 tháng tuổi 4 hộp = 880 000
1 thùng sữa tươi = 340 000
Tổng cộng: 9 420 000
Đây chỉ là chi phí hàng tháng và chúng tôi phải tiếp tục xin viện trợ cho kịp trước khi các em vẫn còn sữa để uống và tã để dùng. Có một vài cách mà các bạn, anh, chị, quý phụ huynh có thể giúp tôi và quyên góp là cách hữu hiệu nhất.
Hãy để nhiều người hơn được biết đến những khó khăn hiện tại của chúng tôi bằng cách chia sẻ bài viết này trên Facebook của bạn và hãy kể với bạn bè câu chuyện ở đây.

Stephen and Lynni volunteering at Tu Bong
Michelle visits Tu Bong orphanage September 2016
 

Comments

No comments made yet. Be the first to submit a comment
Already Registered? Login Here
Guest
Saturday, 27 April 2024