Pure Vietnam Beauty & Spa Nha Trang Blog

This blog is primarily used to showcase some of the community work we do in and around Nha Trang. Thanks to our staff and customers who help make this happen. We will also from time to time, post some of the great street food available in Nha Trang as well as a few off the tourist map places to go.

Pure VietNam Beauty and Spa_ Christmas Charity Dec 2016

(Tiếng Việt bên dưới)

On Thursday night the 23rd of December Pure Vietnam Beauty and Spa in conjunction with the AM group (a group of young Vietnamese people who want to help people in need) gathered together, we had collected over 50 jackets and cash. Some of our staff bought in clothing and donated cash themselves. Four of our staff having working all day, and one staff,on her day off, wanted to join us at 9pm to help deliver the clothing and money. We finished after 11pm.

We divided into three groups to give a jacket and cash to the silent disadvantaged, disabled and homeless people who sleep in doorways, collect the recyclables and sell gum and lottery tickets in an effort to survive. After all the recent rain and flooding in and around Nha Trang it is quite cold and many are struggling to stay warm and earn a little money. Every single person that we gave clothing and cash to smiled with joy, amazed that we would help them, they couldn't thank us enough.

One lady who was sleeping in a doorway on cardboard, was given a bag with two jackets and she gave us one back so someone else may benefit because she only needed one. It was an amazingly joyful and immensely humbling experience. The true spirit of Christmas.

Steven and I would like to thank Duy and Hằng for inviting us, Trang for helping to coordinate everything, our wonderful staff Dung, Phuc, Loan, Dao who joined us and our staff who gave clothing and money when they themselves have so little. Together we can make a difference!

Tối thứ Năm ngày 23 tháng 12. Pure VietNam Beauty and Spa đã phối hợp cùng Ấm (Ấm là tên của một nhóm các bạn trẻ có cùng chí hướng muốn giúp đỡ những người kém may mắn trong xa hội) chúng tôi tập hợp lại, sau đó cùng nhau sưu tập hơn 50 chiếc áo ấm và một ít tiền. Một vài nhân viên của chúng tôi quyên góp cả áo ấm và tiền. Có 4 nhân viên phải làm vệc cả ngày, một nhân viên khác vì hôm nay cô ấy không làm nên cũng muốn tham gia cùng mọi người phân phát áo ấm và tiền vào lúc 9h tối. Chúng tôi phát xong áo lúc 11h tối.

Tất cả mọi người chia đều 3 nhóm sau đó chia nhau đi phát áo và tiền cho những người thầm lặng, tàn tật và những người vô gia cư. Đa số họ hằng đêm ngủ lại trước cổng của nhà một ai đó, lượm lặt những đồ vật tái chế hoặc bán kẹo gum hoặc giấy số, những người phải bươn chải cùng cực từng ngày để kiếm sống. Sau những trận mưa dai dẳng, nước ngập úng khắp nơi. Đối với họ thì việc kiếm được thứ gì để nuôi sống bản thân qua ngày còn khó huống chi là giữ cho bản thân ấm giữa cái thời tiết khắc nghiệt này. Những người chúng tôi tiếp xúc ngày hôm ấy đều rất vui mừng khi nhận được áo ấm và tiền, cả chúng tôi và họ đều rất cảm động.

Gặp một người phụ nữ nằm ngủ ngay trên bục cửa, chúng tôi tiến đến, gửi tặng cô một túi quà trong đó có 2 chiếc áo ấm, cô mở quà và đưa lại chúng tôi một chiếc áo ấm, cô nói cô chỉ cần 1, giữ lại một đẻ gửi tặng ai đó khác. Mọi người ai cũng cảm thấy rất cảm động trước cử chỉ hào phóng của cô. Đây chính là hồn là tinh thần vào đêm giáng sinh.

Steven và tôi gởi lời cảm ơn đến Duy và Hằng đã mời chúng tôi tham gia, Trang cô bé đã tham gia cùng tổ chức, và nhất là các nhân viên tuyệt vời của chúng tôi Dung, Phúc, Đào, Loan đã tham gia. Và cùng các nhân viên khác, đã quyên góp áo ấm và tiền tuy là không nhiều nhưng đây là nghĩa cử hết sức cao đẹp.

Cùng chung tay chúng ta tạo nên sự khác biệt.

Pure Vietnam Beauty and Spa Charity for November 2...
Pure VietNam Beauty and Spa _ Charity work on Dec ...
 

Comments

No comments made yet. Be the first to submit a comment
Already Registered? Login Here
Guest
Tuesday, 23 April 2024