Pure Vietnam Beauty & Spa Nha Trang Blog

This blog is primarily used to showcase some of the community work we do in and around Nha Trang. Thanks to our staff and customers who help make this happen. We will also from time to time, post some of the great street food available in Nha Trang as well as a few off the tourist map places to go.

Pure Vietnam Beauty and Spa Charity for October 2014 and the water reservoir

 

(Tiếng Việt bên dưới)

On Sunday we had our October charity for Pure Vietnam Beauty & Spa. Each month we pick an orphanage or school that needs assistance with food, books or clothing. This month we went to Tu Bong to Tinh Xa Ngoc Van.
They have 7 children in their brand new orphanage. This orphanage has the capacity to house 200 orphans and is newly opened.
Some of our lovely staff donated money from their tips so we combined all our funds and bought 100kg rice, 10 boxes of noodles, 3 containers of baby formula, 3 large pkts of nappies, toothbrushes, fresh and dried mushrooms, lots of fruit and vegetables and of course some
cake, lollies, balls and books. We hired a bus to fit in 9 of us (Steven,I, 6 staff and a friend) with the driver and another friend of his with all the food. Another friend who was meant to come gave us things to take as well to take up which we picked up along the way. Thank you Lanh!


A 20 day old baby had all our hearts melting (the recipient of the baby formula, nappies, bottle) and we played ball with the other children. A good time was had by all. Very hard to leave! BUT we will be back. A big thank you to all our beautiful staff for organising everything.


The staff worked hard with a late dinner the night before and then with the early start some were a little more tired than others coming home.

While we were there we looked at the progress on the water reservoir that the Rotary Club of Thuringowa Central are funding. Through contacts in Australia we have been able to liaise with this fabulous Rotary Club and they are funding the building of a large water reservoir so that fresh water for the children of this orphanage is guaranteed. We are privileged to be able to hand over the funding for the next phase of construction on their behalf. (this was stage 2)
They have been working very hard and despite the rain they are doing an amazing job. They have built a road to enable them to get heavy equipment to the site and completed the base and started on the sides.
It will be very impressive when it is finished. It will also have million dollar views from the top of it when finished.

 

Vào  ngày chủ nhật vừa rồi chúng tôi có hoạt động từ thiện thay mặt cho Pure Vietnam Beauty & Spa. Hàng tháng chúng tôi chọn ra một trại trẻ mồ hoặc một trường học hỗ trợ về thức ăn, sách vở hoặc quần áo. Tháng này chúng tôi đi đến Tịnh Xá Ngọc Vạn ở Tu Bông.

Nơi đây có 7 đứa trẻ cùng với một trại mồ côi mới xây, trại trẻ mồ côi này được xây dựng với sức chứa cho 200 trẻ, và chỉ mới được mở cửa.

Một trong các nhân viên của chúng tôi đã quyên góp số tiền bo của mình, chúng tôi gộp chung tiền lại với nhau, sau đó mua 100kh gạo, 10 thùng mỳ gói, 3 thùng sữa bột, 3 gói tả lớn, bà chải đánh răng, nẫm rơm tươi và khô, rất nhiều trái cây và rau quả; và tất nhiên không thể nào thiếu bánh kẹo, mấy quả bong, sách vở. Chúng tôi đã thuê một chiếc xe 12 chổ, chúng tôi có 9 người tất cả (Steven, tôi, 6 nhân viên và một  người bạn) cùng với người lái xe, phụ xe và tất cả thực phẩm. Một người bạn của chúng tôi dự định đi cùng nhưng vì có việc gấp nên không tham gai được, chúng tôi đã tạt qua nhà cô để chở một vài thứ quyên góp cho Tịnh Xá. Cảm ơn Lanh rất nhiều.

Một em bé 20 ngày tuổi đã thật sự làm tan chảy trái tim chúng tôi, tất cả mọi người đã có khoảng thời gian vui đùa cùng các em bé. Chúng tôi thật sự không muốn đi về ngày hôm ấy, nhưng cũng không thể nào mà ở lại được. Chúng tôi sẽ quay trở lại. Tôi rất biết ơn các nhân viên của chúng tôi đã thu sếp tất cả mọi thứ được diễn ra suôn sẻ.

Một vài nhân viên phải trở về và đi làm luôn ngay trong chiều, ăn vội qua bữa rồi vội vào ca, chắc chắn là mệt hơn rất nhiều so với các nhân viên được nghỉ ca chiều ngày hôm ấy.

Trong lúc ghé thăm Tịnh Xá, chúng tôi đã lên xem hồ chứa nước được tổ chức Rotary quyên góp tiền xây dựng. Thông qua một vài mối quan hệ của chúng tôi ở Úc, chúng tôi đã kêu gọi được quyên góp từ tổ chức cho dự án này. Họ đã cho phép xây dựng hồ chứa nước lớn đủ cung cấp nước cho cả Tịnh Xá và trại trẻ mồ côi. Chúng tôi còn được đặc ân để thực hiện một dự án tiếp theo, sau khi hồ chưa nước được hoàn thành xong. Tất cả mọi người ở Tinh Xá hiện đang làm việc rất vất vả ngày đêm đê dự án kiệp tiến độ. Họ còn xây lối đi để dễ dàng cho việc vận chuyển vất tư lên (do hồ chứa nằm phía trên gần núi)

Khi tất cả được xây dựng xong, đây sẽ là một công trình rất ấn tượng. Hơn thế được đứng lên đây để ngắm cảnh thì thật là tuyệt vời.

Monday, soup kitchen day
Pure Vietnam Beauty and Spa Charity for November 2...
 

Comments

No comments made yet. Be the first to submit a comment
Already Registered? Login Here
Guest
Saturday, 20 April 2024