Oona is a photo-journalist from Switzerland who has been travelling for 10 months and plans to travel for another 4. Oona heard about us through the Swiss/ French Association “Offrir Un Toit” that built the orphanage. Oona initially planed that she would stayed with us for 3 days so that she could write a story then she would continue to travel to Hoi An. Oona quickly became involved the summer school we were running as well as caring for the babies. Oona helped us teach English for both younger and older classes. She loved taking photos of the students and they loved to be photographed. After teaching we went to visit around the temple and of course Oona's students were the tour guides. It was a great way for them to practise their English.

Oona was here at the same time as Gloria (a visitor from Australia who stayed with us for two weeks). Oona ended up being one of the judges on the day of the graduation ceremony for the summer school, a very difficult job.

Giac Thong told Oona about the Vu Lan Ceremony and also a week long celebration that was being held in Luong Son Pagoda (near Nha Trang, during which time one of the novice monks (Hue Luc) was hoping to become a monk. Oona was so taken with the babies and wanted to help us raise money and so she decided to stay especially after hearing about these ceremonies.

The Vu Lan Ceremony is one of the biggest events in the calendar of Buddhist people, on this day people visit the Temple and offer some goods to the temple. The goods are not so important but the meaning of the day is that each of us remembers and honors our parents whether they are living or dead, we pray for a better life for them. During the ceremony flowers are given to people. Red flowers mean your parents are still alive. White flowers mean they have died.

After 10 days at the orphanage Oona came to Nha Trang and stayed with us. We went to the ceremony at Luong Son. Hue Luc was taking the test to become amonk.We were all praying for him to pass the test. On the testing day Steve, Trang Oona and I went to the Pagoda and we're lucky enough to be able to talk with Su Thong and Hue Luc. Hue Luc said that he had passed the test with a 38.5/40 score. What an amazing result! We were very happy for him.

Oona left the next day. She stayed with us a bit longer than the three days she had planned.during this time Oona helped design a flyer for us, helped with so much and fell in love with the babies. Oona has become a good friend and hopefully she will come back in the future with her family.

I really appreciate everything you have done Oona, thank you very much for your time, you have really helped us.

We hope to see you and your family again, soon!

  {gallery}charity/volunteering/oona{/gallery}

Oona Baumier là một phóng viên ảnh. Cô ấy đến từ Thuỵ Sĩ và cô ấy sẽ đi du lịch trong 12 tháng kết hợp vừa làm việc và khám phá thế giới. Hiện tại cô ấy đã đi được 9 tháng. Cô ấy biết về chúng tôi thông qua hiệp hội "Offoir Un Toit" về xây dựng trại trẻ mồ côi. Cô ấy đã dự tính ở với chúng tôi 3 ngày sau đó sẽ tiếp tục du lịch tới Hội An. Oona đã giúp chúng tôi dạy tiếng Anh cho cả lớp trẻ và già. Cô ấy rất thích chụp ảnh và những đứa trẻ cũng thích được chụp ảnh. Sau khi hoàn thành lớp học, chúng tôi đã thăm quan xung quanh chùa và tất nhiên học trò của Oona là những hướng dẫn viên của chúng tôi.

Oona đã ở đây cùng thời điểm với Gloria (một du khách Úc đã ở với chúng tôi 2 tuần). Cả hai người đều thật sự rất yêu quý trẻ em.

Lễ Vu Lan là một trong những sự kiện lớn nhất trong lịch của người Phật tử. Trong ngày này mọi người ghé thăm và dâng tặng một số hàng hóa cho chùa. Các hàng hoá không quá quan trọng nhưng ý nghĩa của ngày này là mỗi người trong chúng ta nhớ và tôn kính cha mẹ của chúng ta cho dù họ đang sống hay đã chết . Chúng ta cầu nguyện cho cuộc sống của họ tốt hơn. Trong buổi lễ hoa được trao cho mọi người. Hoa màu đỏ có nghĩa là cha mẹ bạn vẫn còn sống. Hoa màu trắng có nghĩa là họ đã chết. Oona đã rất ấn tượng với những đứa trẻ và muốn giúp đỡ chúng tôi quyên góp tiền vàvì vậy cô quyết định ở lại, đặc biệt là sau khi Sư Thống (chủ tịch nhà sư thứ hai trong chùa) giải thích về buổi lễ cho Oona và những điều sẽ xảy ra sau một tuần, vì vậy cô quyết định ở lại một vài ngày nữa vì cô muốn tham gia vào buổi lễ. Huệ Lực là một trong những tu sĩ mới trong chùa và anh ấy đã tham gia vào một cuộc kiểm tra đặc biệt để trở thành một nhà sư ở chùa Lương Sơn (gần Nha Trang).Oona quyết định ở lại lâu hơn để ủng hộ anh ấy và hy vọng để xem anh ta vượt qua các bài kiểm tra. Tất cả chúng tôi cầu nguyện cho anh ta vượt qua các bài kiểm tra .

Sau 10 ngày ở lại trại mồ côi Oona đã ở lại thêm bốn ngày nữa và ở tại Nha Trang cùng chúng tôi . Vào ngày kiểm tra một nhóm của chúng tôi bao gồm Steve, Oona, Trang và tôi đã đi đến ngôi chùa nơi Huệ Lực đã được tham gia kiểm tra. Huệ Lực nói rằng ông đã vượt qua bài thi với số điểm 38,5/40. Thật là một kết quả tuyệt vời ! Chúng tôi rất mừng cho anh ấy .

Oona đã đi vào ngày hôm sau . Cô ấy đã ở lại với chúng tôi hơn 3 ngày mà cô đã dự tính, cô cho biết cô rất muốn đưa cả gia đình của mình về thăm nơi đây.

Tôi thực sự đánh giá cao tất cả mọi thứ bạn đã làm Oona, cảm ơn bạn rất nhiều vì thời gian của bạn, bạn đã thực sự giúp chúng tôi.

Chúng tôi hy vọng sẽ gặp bạn và gia đình của bạn sớm!