Pure Vietnam Beauty & Spa Nha Trang Blog

This blog is primarily used to showcase some of the community work we do in and around Nha Trang. Thanks to our staff and customers who help make this happen. We will also from time to time, post some of the great street food available in Nha Trang as well as a few off the tourist map places to go.

Max and Tina Visit To Tu Bong Orphanage in May 2017

( Tiếng Việt Bên Dưới)

I have some wonderful friends visiting from Australia, Max and Tina Kemsley are visiting Vietnam on a holiday and wanted to come up to the orphanage and help. I have had Max repairing toys and doing designs for extending the sprinkler system so we can extend the garden.

Duc really took to Max. He followed him around and loved lying in his arms. Tina had the twins hanging on to her. They were laughing and playing and having a great time.

We managed to get in time with the babies the next morning. We all got cuddles after morning baths, Lộc is so bright and smiling, Duyen is really strong and the new baby Thanh, she is so cute. They were awake for quite a while so we spent all the time we could with them.

We went for a walk around the temple and grounds in the late afternoon, it is a lot cooler. When we were walking back we ended up talking to Hai (novice monk), Su Ha and Su Uy for 30 mins practising English. We had a wonderful time, spending time with the children and walking around the beautiful grounds.

The day after we left we received a beautiful new baby. She has long legs, fingers and toes. Her name will be Tam.

Together we can make a difference.

If you would like to donate or see more information about this orphanage please go to :

https://www.gofundme.com/266c654y

Tôi có một số bạn bè tuyệt vời đến từ Úc ghé  thăm, Max và Tina Kemsley đến thăm Việt Nam  trong kỳ nghỉ và muốn đến trại trẻ mồ côi và giúp đỡ. Tôi đã có Max giúp đỡ tôi sửa chữa nhứng món đồ chơi bị hỏng  và làm các thiết kế để mở rộng hệ thống phun nước để chúng tôi có thể mở rộng khu vườn.

Đức thật sự rất thích Max. Đức đi theo Max xung quanh và em rất thích nằm trong vòng tay của anh ấy. Tina thì đang chơi đùa với cặp song sing, hai em đang đu trên người cô ấy. Họ đã chơi đùa và cười rất vui vẻ.

Chúng tôi đã kịp sắp xếp thời  gian đến chơi với các em bé vào buổi sáng. Và tất cả chúng tôi dành nhiều thời gian âu ếm các em hơn vào buổi chiều. Lộc, em có nụ cười tươi với khuôn mặt rạng rỡ, Duyên thật sự rất khỏe mạnh và em bé mới của chúng tôi Thanh cũng rất dễ thương.

Vào lúc chiều muộn Chúng tôi đi bộ dạo quanh ngôi chùa và sân, vào lúc xế muộn nên thời tiết có vẻ mát hơn nhiều so với buổi sáng. Lúc chúng tôi đang trên đường trở về trại trẻ, chúng tôi đã gặp và nói chuyện với Hải ( anh là một tu sĩ mới ), sư Hà và sư Uy , và luyện tập tiếng anh cho họ trong 30 phút. Chúng  tôi đã có một khoảng thời gian rất tuyệt khi ở đây, được dành thời gian vui chơi âu yếm các em bé, được đi dạo xung quanh khu đất tuyệt đẹp.

Một ngày sau khi chúng tôi rời khỏi trại trẻ mồ côi, tôi được tin , chúng tôi vừa được nhận thêm một em bé nữa, em bé rất dễ thương. Em có đôi chân dài và cả ngón tay và bàn chân cũng rất dài và đẹp. Tên của em sẽ được đặt là Tâm.

Cùng nhau chúng ta sẽ tạo nên một sự khác biệt.

Nếu bạn muốn tìm hiểu thêm thông tin hoặc quyên góp cho trại trẻ của chúng tôi vui lòng gõ trang:

https://www.gofundme.com/266c654y

Pure Vietnam Beauty and Spa charity for April 2017
Ailsa, Juanita, Ian, Lisa visit to Tu Bong Orphana...
 

Comments

No comments made yet. Be the first to submit a comment
Already Registered? Login Here
Guest
Thursday, 28 March 2024