Pure Vietnam Beauty & Spa Nha Trang Blog

This blog is primarily used to showcase some of the community work we do in and around Nha Trang. Thanks to our staff and customers who help make this happen. We will also from time to time, post some of the great street food available in Nha Trang as well as a few off the tourist map places to go.

Joseph visits Tu Bong Orphanage September 2016

(Tiếng Việt bên dưới)

Joseph is an ambulance officer from Australia. I know him because he has been to Vietnam many times helping in another charity school where I use to teach English. Joe's parents are Vietnamese and he wants to help his parents country particularly orphans and disadvantaged children. This visit he wanted to come to Tu Bong with us for two days to see what it was like.

My assistant Trang met Joseph at the Costa, where he has been staying, and took him to the orphanage by bus, this is a 3 hour trip but the advantage is that you get to see the country side and have a chat. Joe was quite shy with the babies in the beginning, he observed everyone for some time but soon he was playing and holding them. I think he was a little overwhelmed with 9 babies all laughing playing and crawling on him. He started to play games with the older children who loved all the attention especially from a man. In the after noon we all went to temple and around the grounds together and finished off with a swim at the local beach because we were so hot. Then before it getting dark we went to the local beach to go swimming to cool down after the long walk. We went back to the orphanage when it quite late to have dinner, the ladies always cook fantastic food, and then we went to the Temple to teach the novice monks English. Joe talked about his job in Melbourne and what it is like to be an ambulance officer in Australia because it is totally different in VietNam.

We had two bikes and Joe said he would be comfortable going back on the bike so it only took 1 1/2hrs to go back to Nha Trang.

Joe will be back with us in January next year. This time he would like to stay a couple weeks at the orphanage. He is planning to get some toys and educational aids for the children here.

 We are waiting to see you again Joseph.

Thank you for visiting us.

Joseph là một bác sĩ cứu thương đến từ Úc. Tôi biết Joseph là vì cậu ấy đến Viêt Nam khá nhiều, cậu ấy giúp đỡ cho các trường hoc từ thiện, một trong số đó là nơi tôi đã từng dạy tiếng Anh. Ba mẹ của Joe là người Viêt Nam có lẽ là vì thế mà cậu ấy cũng muốn giúp Việt Nam một phần nào, đặt biệt là các trại trẻ mồ côi hoặc là các em khuyết tật. Chuyến ghé thăm Việt Nam lần này Joe muốn đến trại trẻ mồ côi Tu Bông.
Trợ lý của tôi Trang đón anh ở khách sạn The Costa- nơi Joe đang nghỉ dưỡng, sau đó cả hai di chuyển đến Tu Bông bằng xe buýt. Mất đến ba giờ đồng hồ để đi từ Nha Trang ra đến Tu Bông nhưng tận dụng cơ hội này hai bạn có thể trò chuyện về trại trẻ và ngắm nhìn khung cảnh đồng quê. Joe khá là ít nói và hơi e ngại khi lúc đầu tiếp xúc với các bé nhưng không lâu sau đó cậu đã làm làm quen được với các bé và còn bế được các nữa. Tôi đoán là Joe lúc đầu hơi choáng khi mà 9 đứa nhỏ cứ thay phiên nhau bò trèo lên người anh. Joe vui chơi với các em lớn hơn, chúng luôn muốn được chơi cùng với người lớn.
Buổi chiều chúng tôi cùng nhau đi tham quan xung quanh chùa và trước lúc trời tối tất cả cùng nhau đi bơi ở bãi biển địa phương gần đó, vì thời tiết rất là nóng và đi bộ nhiều làm chúng tôi ra mồ hôi rất nhiều. Khi chúng tôi về lại trại trẻ cũng là lúc trời đã khá tối, bữa tối đã chuẩn bị sẵn sàng trên bàn, các cô trông trẻ ở đây luôn chuẩn bị thức ăn rất ngon. Tối hôm đó chúng tôi có buổi dạy Tiếng Anh cho các Sư trên chùa. Joe đã kể cho mọi người nghe về công việc của anh ở Melbourne và làm một bác sĩ cứu thương ở Úc là như thế nào, bác sĩ cứu thương ở Úc khác hoàn toàn so với bác sĩ cứu thương ở Việt Nam.
Tất cả bốn người chúng tôi có hai xe máy và Joe nói rằng cậu ấy có thể ngồi ở yên sau xe máy, thế là tất cả chúng tôi về lại Nha Trang bằng xe máy, mất chỉ một tiếng rưỡi.
Joe sẽ quay lại với chúng tôi vào Tháng 1 năm tới. Lần này Joe muốn sang ở lại khoảng tầm hai tuần ở trại trẻ và cậu cũng định sẽ mang một ít đồ chơi, dụng cụ dạy học y tế cho các bé ở đây.
Hẹn gặp lại Joseph
Cảm ơn rất nhiều vì đã ghé thăm chúng tôi

Wilson Agency helps Tu Bong Orphanage
Fundraising Event for Tu Bong Orphanage at LivinCo...
 

Comments

No comments made yet. Be the first to submit a comment
Already Registered? Login Here
Guest
Friday, 19 April 2024